شرح وظایف کارکنان
شرح وظایف کارکنان
وظایف حوزه شهردار
۱-تنظیم و هماهنگی برنامه ها ملاقات ارتباطات و جلسات شهردار
۲-ابلاغ دستورات شهردار به اشخاص و واحدهای تابعه و پیگیری آنها طبق دستور
۳-تنظیم و ارائه پروندهها گزارشات نشریات و مکاتباتی که شهردار باید ملاحظه و یا امضا نماید و اعاده آنها مراجع ذیربط
۴-یادداشت و یادآوری تاریخ تشکیل سمینارها کنفرانس ها همایش ها و جلسات و آماده نمودن سوابق و پروندههای مربوط به اطلاع و مطالعه قبلی شهردار
۵-ارائه گزارش مطالب ضروری و مهم روزانه شهردار با هماهنگی حوزه های زیر مجموعه شهردار
۶-پاسخگویی و راهنمای مراجعین به حوزه شهردار
۷-ارائه پیشنهاد در خصوص طرح ها و لوایح ارائه شده به شورای اسلامی شهر
۸-ثبت لوایح و کلیه نامه های وارده و تنظیم و ارائه آنها جهت طرح در جلسات عمومی شورای شهر و کمیسیونهای فرعی زیر مجموعه آن
۹-تعیین و تنظیم وقت ملاقات با ریاست و سایر اعضای شورای شهر
۱۰-درج صورتجلسه با مذاکرات انجام شده در جلسات شورای شهر در دفتر خاص
۱۱-حفظ و نگهداری اسناد و اوراق و صورتجلسات و مصوبات شورای شهر
۱۲-انجام دعوت از مقامات و مسئولین مختلف جهت شرکت در جلسات شورای شهر در اجرای مصوبات و دستورالعملهای شورای مذکور
۱۳-پیگیری امور بودجه و هزینه های مربوط به اداره و گردش کار شورای شهر
۱۴-رسیدگی و بازدید از فعالیتهای واحدهای شهرداری و ارائه گزارش از نقاط قوت و ضعف فعالیتهای واحدهای مذکور به شهردار
۱۵-رسیدگی پیگیری و پاسخگویی به شکایات و درخواستهای شهروندان
۱۶-رسیدگی و انجام امور حسابرسی داخلی شهرداری و سازمان های تابعه و ارائه گزارشات تحلیلی در مورد رفع نقایص و بهبود عملکرد واحدهای مختلف شهرداری
۱۷-نظارت بر رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل های صادره
امور روابط عمومی و بین الملل
۱-افکار سنجی از شهروندان و ارائه بازخورد در مورد نوع و کیفیت خدمات شهرداری به شهروندان جهت بهره برداری در برنامه های سالیانه شهرداری
۲-افکار سنجی از کارکنان شهرداری و ارائه بازخورد در مورد سبک مدیریت شهرداری جهت بهره برداری در برنامههای ارتقاء کارایی منابع انسانی شهرداری
۳-برنامه ریزی و استفاده از ابزارهای مناسب تبلیغاتی جهت جلب و جذب گردشگران و سرمایهگذاران در جهت توسعه اقتصادی شهر و افزایش درآمد شهرداری
۴-نظارت بر حسن انجام امور مختلف تشریفاتی نظیر تهیه و نصب تابلو پوستر پرچم پلاکاردهایی در خصوص فعالیتهای جاری بر حسب ضوابط اعلام شده
۵-تهیه و انتشار بروشورهای راهنما جهت اطلاع ارباب رجوع به منظور شناخت خدمات شهری
۶-برگزاری جشن های ملی و مذهبی مراسم ها سخنرانی ها
۷-ارائه آماری فعالیتهای انجام شده شهرداری و انتشار آن به صورت بولتن یا بروشور ماهیانه یا سالیانه برای اطلاع عموم و انتشار در رسانه های گروهی و جلب همکاری مردم در امور مربوط به شهر با همکاری رسانه های گروهی
۸-جمع آوری اطلاعات مربوط به ایجاد بانک اطلاعاتی و تهیه و تدوین مناسب گزارش های فعالیت های فصلی و سالانه شهرداری
۹-ساماندهی مکاتبات مردمی به شهرداری و فعال سازی سیستم انتقاد پیشنهاد و فعال تر نمودن عناصر و سیستمهای پاسخگویی به نامهها و با هماهنگی سلسله مراتب مافوق
۱۰-برنامه ریزی برای ارتباط موثر و مستمر مجموعه مدیران شهرداری با اقشار مختلف و با رویکرد های متفاوت مدیریت شهری
امور حقوقی قراردادها و املاک
۱-کلیه قراردادهای داخلی و خارجی مرتبط با شهرداری و اظهار نظر حقوقی در خصوص رعایت یا عدم رعایت ضوابط و موازین قانونی و اندر لزوم حک اصلاح آن و گزارش به مقام مافوق
۲-رسیدگی به معضلات حقوقی شهرداری و اعلام نظر مشورتی در موارد ارجاعی
۳-پیگیری و تنظیم لوایح دفاعی و ارائه آن به دعاوی و مراجع قانونی ذیربط و دفاع از حقوق حقه شهرداری در مراجع مذکور
۴-نظارت بر انعقاد قراردادهای مختلف در شهرداری و ارائه نظرات مشورتی با توجه به صرفه و صلاح شهرداری
۵-طرح دعوی و دفاع از حقوق شهرداری و پاسخگویی به تمامی دعاوی و شکایات مطروحه علیه شهرداری در مراجع قضایی و غیر قضایی
۶-ارزیابی جهت تحصیل حریم و تکمیل پرونده خرید املاکی که در طرح توسعه معابر آیات در مسیر طرح های مورد نظر شهرداری قرار می گیرد
۷-بررسی و ارزیابی و کارشناسی اراضی و املاک مورد معامله شهرداری هم از خرید ، فروش ، اجاره ، استیجاری و تهیه فهرست مورد نیاز هر طرح
۸-برنامه ریزی و نظارت به منظور تهیه شناسنامه املاک شهرداری
۹-اقدام به انجام تمامی معاملات ملکی شهرداری در دفتر اسناد رسمی
۱۰-ثبت دفاتر املاک و اراضی شهرداری و تغییرات آن طبق دستورالعمل های ساده و نگهداری آخرین اطلاعات املاک و اراضی متعلق به شهرداری
۱۱-اقدام به ثبت اراضی و املاک متعلق به شهرداری در دفاتر رسمی ثبت اسناد و املاک و تثبیت مالکیت شهرداری بر تمامی املاک و مستحدثات متعلق به شهرداری برابر مقررات و تنظیم دفاتر خاص املاک
۱۲-بررسی پرونده های تملکی انجام شده از لحاظ صحت عملیات واگذاری مجوز و تعیین وضعیت دقیق و ملاک تخصیص یافته به عنوان محور و تهیه گزارش موارد تخلف احتمالی
۱۳-اقدام برای تفکیک اراضی اختصاص شهرداری با اخذ مجوز تغییر کاربری با رعایت ضوابط و صرفه و صلاح شهرداری
۱۴-اقدام برای ثبت رسمی مالکیت شهرداری و مستغلات متعلق به شهرداری و نگهداری اسناد آن
۱۵-اقدام در ثبت مشخصات املاک عمومی شهرداری
امور حراست
۱-انجام امور مربوط به حراست اموال ساختمان ها ماشین آلات تاسیسات شهرداری طبق دستورالعمل های ابلاغی
۲-تهیه و ابلاغ دستورالعمل های حفاظتی برای واحدهای مختلف شهرداری برای جلوگیری از بروز حوادث و اتفاقات احتمالی
۳-انجام امور مربوط به حفاظت پرسنلی طبق دستورالعمل ها و روش های تعیین شده از مراجع ذیصلاح
۴-کنترل و نظارت و بررسی وضع حراستی شهرداری و تهیه گزارش مورد لزوم
۵-حفظ و نگهداری تمامی اوراق و اسناد و پرونده های محرمانه با توجه به مقررات مربوطه
۶-انجام تمامی امور محرمانه مربوط به تلکس ، فاکس ، و بیسیم شهرداری و واحدهای تابعه شهرداری
اداره فرهنگی اجتماعی و ورزشی
۱-برنامه ریزی و تامین نیازها و توسعه اماکن و فعالیتهای فرهنگی مورد نیاز شهر و شهروندان
۲-برنامه ریزی و تامین نیازها و توسعه اماکن و خدمات اجتماعی مورد نیاز
۳-برنامه ریزی و تامین نیازها و توسعه اماکن و فعالیتهای ورزشی مورد نیاز شهروندان
گروه برنامه ریزی و توسعه منابع
۱-تهیه و تدوین برنامه های بلند مدت میان مدت و کوتاه شهرداری با مشارکت واحدهای ذیربط
۲-برآورد تمامی منابع درآمد بالقوه و بالفعل شهرداری و پیشنهاد نحوه تخصیص آنها با فعالیتهای مختلف بررسی و اعلام نظر نسبت به درآمدها و هزینههای سازمانهای تابعه شهرداری
۳-تدوین برنامههای شهرداری احمد عمرانی شهرسازی اداری و مالی خدمات شهری و مدیریتی با مشارکت واحدهای تخصصی ذیربط
۴-تهیه و تدوین چشم انداز راهبرد و برنامه توسعه شهر
۵-تهیه و تنظیم بودجه ، متمم بودجه ، اصلاح بودجه و تفریغ بودجه شهرداری و ارائه آن به مراجع ذیربط
۶-نظارت بر تعیین و تخصیص اعتبارات و ابلاغ آن ها جهت اجرا
۷-طراحی و اجرای مدل های مدیریت عملکرد جهت تخصیص بهینه اعتبارات بین طرحها و برنامهها و اهداف کلی برنامههای چشم انداز توسعه
۸-برنامه ریزی هماهنگی و اتخاذ تدابیر برای جذب سرمایه گذاری و جلب مشارکت مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج استان جهت توسعه اقتصادی و توسعه زیرساخت ها و صنعت گردشگری شهر
۹-طراحی تامین و توسعه فناوری اطلاعات شهرداری
۱۰-مطالعه، طراحی، نظارت بر استقرار فرآیندهای بهینه در شهرداری
معاونت اداری و مالی
۱-نظارت بر اجرای دقیق آییننامه های استخدامی آیین نامه ها مقررات استخدامی قانون کار و تامین اجتماعی و نظایرآن
۲-نظارت بر وصول درآمد
۳-نظارت بر تمامی هزینه ها و معاملات شهرداری و نگهداری حساب هزینه ها و همچنین نظارت بر اعتبارات مصرف شده واحدها
۴-نظارت بر حفظ و اداره کردن دارایی های منقول و غیرمنقول متعلق به شهرداری
۵-رسیدگی و صدور دستورات لازم به منظور تأمین وسایل و ملزومات مورد نیاز شهرداری
۶-کنترل و نظارت بر داراییها و بدهیهای سازمان در برنامه ریزی به منظور حفظ اموال شهرداری
۷-نظارت بر تهیه گزارشهای مالی و ترازنامه سالیانه
اداره امور اداری
۱-تهیه و اجرای برنامههای نوسازی و تحول اداری در جهت ارتقاء بهرهوری و رضایت خدمت گیرندگان شهرداری
۲-مطالعه طراحی نظارت و پیگیری تصویر تشکیلات مورد نیاز شهرداری در چارچوب ضوابط
۳-مطالعه طراحی نظارت بر استقرار واحدها کارکنان استفاده بهینه از فضای اداری در ساختمانهای شهرداری
۴-بررسی و شناسایی دورههای آموزشی مورد نیاز کارکنان شهرداری و نظارت بر اجرای آن در قالب برنامههای آموزشی
۵-تهیه و اجرای برنامههای بهسازی نیروی انسانی شهرداری
۶-نظارت بر اجرای دقیق آیین نامه ها و مقررات استخدامی قانون کار و تامین اجتماعی
۷-نظارت بر اجرای مقررات مربوط به بیمه و بازنشستگی و خدمات درمانی کارکنان
۸-نظارت بر حفظ و نگهداری نامهها اوراق اسناد و مدارک پرونده ها مطابق مقررات و اصول بایگانی
۹-نظارت در تامین ارتباط اداری شهرداری با موسسات و اشخاص حقوقی و حقیقی از لحاظ مکاتبات و مراجعات
۱۰-برنامه ریزی و نظارت در زمینه طرحهای رفاهی برای کارکنان شهرداری
۱۱-برنامه ریزی و نظارت در زمینه طرحهای رفاهی و بیمه درمانی
۱۲-نظارت در تامین احتیاجات شهرداری از لحاظ وسایل و لوازم اداری و برآورد هزینههای آن با همکاری واحدها و در نظر گرفتن اعتبارات مصوب
۱۳-نظارت بر امور ارزشیابی کارکنان و رسیدگی به شکایات و اعتراضات آنها
۱۴-تهیه و تنظیم و نظارت بر طرحهای ارزشیابی سالیانه بر اساس دستورالعمل ها و آیین نامه ها
۱۵-تامین و ارائه خدمات پشتیبانی شهرداری
۱۶-تامین و ارائه خدمات مخابراتی و بیسیم شهرداری
اداره امور مالی
۱-نظارت بر تمامی هزینه ها و معاملات شهرداری و نگهداری حساب هزینه ها و همچنین نظارت بر اعتبارات هزینه شده واحدها
۲-نظارت بر انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات بودجه مصوبه قبلی طبق مقررات مالی شهرداریها
۳-تهیه برنامه عملیاتی مالی و هماهنگ ساختن وظایف در برنامه مذکور
۴-تهیه گزارشهای مالی و تفریغ بودجه و ترازنامه سالیانه شهرداری و بررسی و تایید آنها
۵-اقدامات لازم به منظور نگهداری حساب ها و هزینه و نظارت در ممیزی و رسیدگی به لیست ها و اسناد هزینه
۶-بررسی عملکرد مالی تمامی واحدهای تابعه شهرداری و مراقبت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آنها
۷-وزارت در حفظ و نگهداری تمامی اموال و داراییهای شهرداری
۸-اقدام در تهیه تنظیم و ارائه گزارشات مالی به صورت منظم همراه با تجزیه و تحلیل از قبل تراز آزمایشی ماهانه گزارشات اعتبار عمرانی صورت مغایرت بانکی و غیره
۹-اقدام در انجام تعهدات مالی در حدود و اعتبارات بودجه جاری مصوب طبق مقررات و آیین نامه ها و دستورالعمل های مالی
۱۰-اقدام در کنترل و تطبیق کالاهای خریداری شده با صورت وضعیت قبوض و حواله جات انبارها
اداره درآمد
۱-برنامه ریزی و اقدام لازم به منظور وصول تعرفه مصوب درآمدها و عوارض شهرداری اعم از تعرفه وصولی مرکزی وتعرفه عوارض که وصول آنها به مناطق یا سایر واحدهای تابعه تبعیض گردیده و نگهداری حساب اقلام مختلف تعرفه های مذکور
۲-برنامهریزی به منظور مطالعه و پیشنهاد منابع جدید و بازنگری منابع درآمد
۳-صدور دستورالعمل به منظور ایجاد تسهیلات لازم جهت مهدیان تعرفههای مصاحبه عوارض و ارائه روش های تازه برای گردش امور وصول عوارض جاری شهروندان
۴-اتخاذ تدابیر لازم به منظور تشخیص و استیفای حقوق شهرداری به حیطه وصول در آوردن بدهی معوقه مودیان
۵-برنامهریزی به منظور شناسایی نقاط ضعف عملیات مرتبط با وصول عوارض و درآمدها در شهرداری
۶-جذب و وصول عوارض و درآمدهای وصولی و اتخاذ تدابیر لازم برای جذب کامل و به موقع آن ها
معاونت شهرسازی ، زیر بنایی و حمل و نقل
۱-بررسی و تعیین خط مشی برنامههای کلی به منظور تهیه طرح های شهرسازی و معماری با توجه به احتیاجات فعلی و آتی شهر
۲-نظارت بر تدوین ضوابط و دستورالعمل ها در خصوص هماهنگی امور مربوط به ساخت و سازهای شهری
۳-رسیدگی به امور مربوط به مهندسین ناظر ساخت و سازهای شهری
۴-بررسی تمامی پیشنهادات تغییر و اصلاح طرح های اجرایی و تفصیلی
۵-نظارت بر نحوه استفاده از اراضی داخل محدوده و حریم شهر بر اساس ضوابط نقشه های جامع و طرحهای تفصیلی مصوب و قوانین مربوطه
۶-تهیه طرح های راهبردی و موضوعی و موضعی برای ساماندهی حاشیه شهر و هستههای جمعیتی اطراف شهر
۷-برنامه ریزی و نظارت به منظور تفکیک اراضی با رعایت ضوابط نقشه جامع و طرحهای تفصیلی
۸-برنامه ریزی و سیاست گذاری به منظور زیباسازی شهر و نوسازی بافت های فرسوده با اولویت معماری سنتی و بومی
۹-انجام تشریفات قانونی به منظور ثبت و طبقهبندی پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد
۱۰-برنامه ریزی به منظور تشکیل جلسات کمیسیونهای ماده صد با توجه به تعداد پروندههای فاصله از مناطق و دعوت از اعضای کمیسیون جهت شرکت در جلسات
۱۱-ابلاغ نتیجه آرای صادره از کمیسیون های ماده صد به افراد ذی ربط
اداره طرح های توسعه و نوسازی شهری
۱-بررسی و تعیین خط مشی برنامههای کلی به منظور تهیه طرح های شهرسازی و معماری با توجه به احتیاجات فعلی و آتی شهر
۲-نظارت بر تدوین ضوابط و دستورالعمل ها در خصوص هماهنگی امور مربوط به ساخت و سازهای شهری
۳-رسیدگی به امور مربوط به مهندسین ناظر ساخت و سازهای شهری
۴-نظارت بر نحوه استفاده از اراضی داخل محدوده و حریم شب بر اساس ضوابط نقشه جامع و طرحهای تفصیلی مصوب و قوانین مربوطه
۵-تهیه طرح های راهبردی و موضوع و موضعی طرح ساماندهی حاشیه شهر و اسلحه های جمعیتی اطراف شهر
۶-برنامه ریزی و نظارت به منظور تفکیک اراضی با رعایت ضوابط نقشه جامع و طرحهای تفصیلی
۷-برنامهریزی و سیاستگذاری به منظور زیباسازی شهر و نوسازی بافتهای فرسوده با اولویت معماری سنتی و بومی
۸-اقدام به صدور اجازه تفکیک و تغییر کاربری اراضی با رعایت ضوابط نقشه جامع و طرحهای تفصیلی مصوب
۹-نظارت بر تهیه نقشه های اجرایی نمادها المانها و احجام شهری
۱۰-برنامهریزی به منظور اجرای نقشههای تفصیلی تهیه شده در روی زمین
اداره نظارت بر ساخت و سازها
۱-اقدام به صدور پروانه ساختمان مجوز تعمیرات و پیمانکار و پاسخ استعلام در مورد املاک و پیشهوران و با توجه به مقررات و دستورالعملهای شهرسازی و صنعتی در حد اختیارات تفویض شده مصوب
۲-نظارت بر عملیات ساختمانی محدوده منطقه با رعایت مقررات شهرسازی و قانون نظام مهندسی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز
۳-این اقدام در بازدید،حفظ و نگهداری مستمر اراضی و مستغلات شهرداری و اخطار به متخلفین و برخورد حسب مورد
اداره عمران و بازآفرینی فضاهای شهری
۱-اجرای طرحهای عمرانی مورد نیاز شهرداری بر اساس سیاست ها و اولویت های تعیین شده معاونت عمرانی
۲-رسیدگی به امور پیمان صورت وضعیت و کنترل نظارت بر کار پیمانکاران و نظارت در هنگام تحویل پروژه زمین به پیمانکار
۳-اجرای طرح ها و پروفیل های اجرایی خیابانها و انجام امور امانی و عمرانی
۴-نگهداری و نوسازی مستحدثات و همچنین انجام تعمیرات ساختمانها و مستحدثات و تاسیسات متعلق به شهرداری
۵-پیش بینی تامین مواد و مصالح مورد نیاز کارگاه تولیدات بتنی و پیگیری لازم جهت حمل و نگهداری مصالح با رعایت شرایط فنی
۶-نظارت و کنترل بر عملیات پیمانکاران با توجه به نقش ها مشخصات فنی داده شده و بررسی صورت وضعیت ها
۷-اجرای طرحهای خیابانسازی و پیاده روسازی و مرمت و تعمیر مستحدثات متعلق به شهرداری
۸-اقدام در تدوین برنامه زمانبندی پروژه ها و نظارت آنها بر اساس برنامه ها و ارائه گزارش به واحدهای ذیربط
۹-برنامه ریزی و هماهنگی در کمیسیون های تحویل موقت و تحویل قطعی پروژه ها و تعمیر و نگهداری از پروژه های عمرانی
اداره حمل و نقل و ترافیک
۱-مطالعه و ارائه طرحهای فرادستی جامع حمل و نقل و ترافیک
۲-مطالعه و بررسی یا نیاز سنجی سرعت گیر و سرعت کاه در سطح شهر
۳-جانمایی،نصب تابلوهای راهنمای مسیر در سطح معابر
۴-نیازسنجی جانمایی نصب علائم راهنمایی و رانندگی در سطح معابر شهری
۵-جانمایی و پیگیری احداث جایگاه های CNG
۶-جانمایی و احداث توقفگاه تاکسی و اتوبوس درون شهری
۷-جانمایی احداث پایانه مسافربری و پارک سوارها
معاونت خدمات شهری
۱-سیاستگذاری برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری
۲-برنامه ریزی و نظارت در ایجاد و توسعه فضای سبز و محیط زیست شهر
۳-نظارت بر حسن انتظام امور انهار و مسیرهای شهری و هماهنگی در جهت آماده سازی و استفاده بهینه از آنها
۴-سیاستگذاری برنامهریزی و نظارت بر نظافت شهر اعم جمع آوری و حمل زباله دفن و تبدیل آن به کود
۵-سیاستگذاری برنامهریزی نظارت بر رفع تخلفات شهری
۶-برنامهریزی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهر
۷-برنامهریزی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور تامین و توسعه نیاز ها و فعالیت های فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهر
اداره تامین و رفع تخلفات خدمات شهری
۱-برنامه ریزی و تامین خدمات شهری مورد نیاز
۲-برنامه ریزی و مدیریت پسماند و تامین خدمات نظافت شهر
۳-برنامه ریزی و اقدام برای رفع تخلفات شهری
۴-نظارت و ساماندهی میادین و مشاغل شهری
۵-نظرات و اتخاذ تدابیر در جهت بهداشت محیط شهر
اداره سیما ، منظر و فضای سبز شهری
۱-برنامهریزی و ایجاد نگهداری و توسعه فضای سبز و بهبود محیط زیست شهر
۲-برنامه ریزی و اقدام در جهت زیباسازی فضای شهری
۳-به کارگیری گونههای ساز و کار گیاهی در جهت توسعه پایدار فضای سبز شهری
۴-اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی
ایستگاه آتش نشانی مرکزی ۱
۱-برنامه ریزی اتخاذ تدابیر و اقدام برای حفظ شهر از خطر حریق و حوادث
۲-برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور مدیریت بحران
۳-انجام عملیات امداد و نجات سوانح و اطفاء حریق در سطح شهر
ایستگاه آتش نشانی شعبه ۲
۱-برنامه ریزی اتخاذ تدابیر و اقدام برای حفظ شهر از خطر حریق و حوادث
۲-برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور مدیریت بحران
۳-انجام عملیات امداد و نجات سوانح و اطفاء حریق در سطح شهر