شهرداری بومهن
1401/09/27 اجرای طرح شهردار شب در بومهن؛ مدیریت در سکوت شبانه
اجرای طرح شهردار شب در بومهن؛ مدیریت در سکوت شبانه

شب های بومهن با شهردار شب بیدارتر شده، شهری که دروازه ورود به جاده های پرتردد هراز و فیروزکوه است.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری بومهن به نقل از خبرگزاری برنا ؛ این روزها شب در بومهن زنده است؛ مدیریتی در سکوت و تاریکی شب با شعار کار جهادی با مردم و برای مردم برای شهری که دروازه ورود به مسیرهای پرتردد هراز و فیروزکوه می باشد.

 

شهردار شب از جمله مشاغل، برای شهرهایی است که هرگز نمی‌خوابند اقدامی که پیش ازین باید در بومهن صورت می گرفت.

 

طبق مطالعات انجام شده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در شب آشکارتر می‌شوند و شهرداری‌ها می‌توانند بر آن نظارت داشته باشند. دنیای امروز، شب زنده‌داری را ترویج داده است و در برخی شهرهای بزرگ جهان، افراد هنگام شب نیز همانند روز فعال هستند و زندگی شبانه رونق دارد.

 

به گفته کارشناسان رشد سریع شهرها به این معناست که اکنون زمان آن رسیده تا سیاستمداران، تعادل مناسبی بین اقتصاد در شب، فرهنگ و تامین امنیت را در نظر بگیرند، البته قبل از انجام هر کاری باید فرهنگ فعالیت‌های شبانه در شهرهای بزرگ ارائه شود و تمرکز بر فرهنگ در شب، انسجام اجتماعی بیشتری را در شهرها ایجاد کند.

 

"مجتبی رضازاده" شهردار بومهن در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید بر نیاز شهر با توجه به موقعیت حساس آن اجرای طرح شهردار شب را الزامی می‌داند.

 

وی با بیان اینکه طرح شهردار شب از آبان ماه امسال در بومهن اجرایی شده است، می گوید: انتقال پسماند، شست و شوی خیابان‌ها تا فعالیت های گسترده در حوزه فنی- عمرانی شب را برای شهرداری بومهن تبدیل به موقعیت زنده می‌کند، در واقع فعالیت شبانه شهرداری مانند روز است.

 

وی با بیان شرح وظایف شهرداران شب اظهارداشت: بومهن 3 شهردار شب دارد که کار رسیدگی به همه مسائل و گزارش نواقص ها و تخلف ها بر عهده آنهاست، در واقع فعالیت شبانه شهرداران در بومهن همانند روز است و شهروندان با شماره 09101662727 امکان تماس و پیگیری موارد را دارند.

 

رضا زاده افزود: شهرداران شب بومهن از ساعت 20 تا 6 صبح، بیدارند و در جهت حفظ آرامش شهروندان‌ تلاش می کنند و شهرداران شب از بین نیروهای زبده شهرداری که تسلط بر کار دارند انتخاب شده اند و بصورت شیفتی هر کدام یک شب شهردار شب می‌شوند.

 

بگفته وی شهرداران شب ، وظیفه گشت‌زنی شبانه، رسیدگی به امور و کارهای شبانه شهرداری، بررسی اقدمات شبانه شهر و ... را بر عهده دارند، همچنین اطلاع از وضعیت و میزان آمادگی یگان‌های آتش‌نشانی، مدیریت مواقع بحران و رصد و پیگیری کیفیت خدمات شهری از مهمترین وظایف شهرداران شب است.

 

شهردار بومهن یادآور می شود؛ شهرهایی که فعالیت اقتصادی شبانه دارند، در تجارت و جذب گردشگر برای پول و شغل بیشتر برای کارگران شب، پیشتاز هستند و نادیده گرفتن زندگی شبانه شهروندان، زمینه‌ساز افزایش جرم در شهرها می‌شود که شهردار شب نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت.

 

رضا زاده در ادامه گفت: از مهمترین وظایف شهردار شب، مدیریت و بهبود کسب و کارهای شبانه، حمل و نقل عمومی و کنترل سر وصداهای خیابانی است و نمونه این طرح در شهرهای بزرگ دنیا و تهران نیز اجرا شده است.

 

بگفته وی از مهمترین مواردی که بعد از تامین امنیت در شهرها باید فراهم شود، ایجاد محیطی امن برای توسعه صنعت گردشگری شبانه و همچنین افزایش شغل و گسترش کسب و کار است و بومهن با توجه به اینکه یکی شهری در مسیر سفرهای شبانه است نیاز به نظارت و بیداری در شب دارد.

 

رضا زاده در ادامه این گفتگو تصریح کرد: شهرداران شب، مدافع و ناظر بر صنایع شبانه شهرها نیز هستند و مدیریت شهر بعنوان یک موجود زنده نیازمند حضور مسئول در تمامی ساعات شبانه روز است.

 

وی همچنین به نامه دادستان شهرستان پردیس مبنی بر ممنوعیت ساخت و سازها از ساعت 20 ببعد اشاره کرد و گفت: نظارت بر عملکرد واحد های شبانه روزی، ساخت و سازهای غیرمجاز و بازرسی های مستمر در شب بسیار برای ما اهمیت داشت و پس از اجرای طرح شهردار شب چند مورد تخلف گزارش شد که موارد خاص را شهرداران شب به شهردار و معاونین در لحظه منتقل می کنند.

 

شهردار بومهن تاکید کرد: همکاران ما در شهرداری 24 ساعته پاسخگوی شهروندان هستند چه از طریق تماس تلفنی با خط اعلام شده چه در پیام رسان های داخلی موارد را دریافت و پیگیری می کنند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح شهردار شب در بومهن گام های بلندی در جهت حفظ شهر و ایجاد آرامش برای شهروندان و انضباط شهری برداشته شود.

تعداد بازدید: 764
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
کد امنیت
 
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شهرداری بومهن می باشد.
Powered by DorsaPortal