شهرداری بومهن
1401/05/27 حضور شهردار بومهن در آئین سنتی مذهبی تعزیه خوانی
حضور شهردار بومهن در آئین سنتی مذهبی تعزیه خوانی


آیین سنتی و مذهبی تعزیه خوانی با همکاری انجمن تعزیه شهرستان پردیس به مدت 5 شب از 23 لغایت 27 مردادماه ساعت 21:00 در در بوستان برکت انقلاب واقع در خیابان دلجو برگزار می گردد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بومهن؛در ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، شهردار بومهن با حضور در بوستان برکت انقلاب در این مراسم آئینی شرکت کرد.

 

مجتبی رضازاده در خصوص برگزاری این مراسم، ضمن تسلیت و آرزوی قبولی عزاداری های رهروان راستین شهیدکربلا اظهار کرد: استقبال پرشور شهروندان از آیین سنتی تعزیه خوانی نشان دهنده آن است که این مراسم بخاطر تجسم عینی وقایع رخ داده در روز عاشورا، اثرات مثبتی در زندگی مردم داشته است چرا که سنت تعزیه یکی از سنت‌های چهل‌گانه عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است.

 

وی افزود: تعزیه‌خوانی یک هنر فاخر ملی و مذهبی ایران ‌زمین است و تنها هنر آیینی و مذهبی نمایشی بوده که در دنیا نمونه و بی‌مثل است.

 

شهردار بومهن با اشاره به اینکه تعزیه، هنری است که می‌تواند در قالب شبیه خوانی برای مخاطبان اجرا شود، گفت: قطعاً نسل‌های امروزی با مشاهده چنین نمایش هنری می‌توانند واقعه عاشورا را به درستی درک کنند.

 

لازم به ذکر است با تلاش کارکنان شهرداری بومهن تدابیر لازم برای برگزاری این آیین سنتی مذهبی اندیشیده شده و وظیفه اصلی شهرداری، خدمت به مردم است.

 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 313
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شهرداری بومهن می باشد.
Powered by DorsaPortal