شهرداری بومهن
1401/04/08 نشست صمیمانه شهردار با هنرمندان شهر بومهن برگزار شد
نشست صمیمانه شهردار با هنرمندان شهر بومهن برگزار شد


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بومهن؛نشست صمیمانه شهردار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و هنرمندان منطقه عصر روز سه شنبه هفتم تیر ماه در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، شهردار بومهن از حاضران در این جلسه خواست ضمن معرفی خود و توانایی هایشان به ارائه پیشنهادات در هر چه بهتر شدن حوزه فرهنگ شهر بپردازند .

 

مجتبی رضازاده در حاشیه برگزاری این نشست با هنرمندان شهر بومهن اظهار داشت: برای توسعه فرهنگ شهروندی از هنر هنرمندان بهره می بریم تا بتوانیم موضوعاتی مانند فرهنگ ترافیک، آپارتمان نشینی، نگاه کریمانه همسایه به همسایه و ... را در شهر بومهن نهادینه کنیم.

 

وی افزود: زیبا سازی شهر بومهن را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا از هنرمندان برای زیباتر شدن شهر بومهن کمک می خواهیم.

 

شهردار بومهن با اشاره به تصمیم شهرداری مبنی بر برگزاری نخستین جشنواره شهروندی توضیح داد: این جشنواره با هدف ارتقاء و توسعه فرهنگ شهروندی و معرفی هر چه بهتر شهر بومهن و نیز پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستان با استفاده از هنرمندان شهر بومهن برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: برپایی نمایش های خیابانی در فضاهای عمومی، شهرک های آپارتمانی، محلات و پارکها، در راستای اجرا شدن آموزش های شهروندی توسط هنرمندان بومی بایستی برنامه ریزی و اجرا گردد.

 

رضازاده گفت: ضروریست اولویت‌ آسیب های اجتماعی در شهر شناسایی و به آن توجه داشته باشیم، ارتقاء جایگاه شهر و شهروند راهکار اساسی برای رفع مشکلات و آسیب های موجود است.

 

وی ادامه داد: تولیدات فرهنگی و ساخت کلیپ‌های آموزشی، نگارش پیام های شهروندی بر روی جداره های ثابت و متحرک شهری، تولید محتواهای فرهنگی شعر و طنز از جمله ابزارهایی برای توسعه و ارتقای فرهنگ شهروندی در بوم شهر اقوام ایرانی است.

 

شهردار بومهن با اشاره به جایگاه فرهنگی مساجد در نظام اسلامی توضیح داد: مساجد از اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس محور و محل اجتماعات مردمی بودند و در حال حاضر علاوه بر مساجد می توانیم از ظرفیت مجموعه ها و خانه های فرهنگ شهرداری در آینده برای امور هنری استفاده کنیم.

 

رضازاده با اشاره به ایجاد خانه های فرهنگ بصورت تخصصی در شهر بومهن توضیح داد: چندین ساختمان با هدف ایجاد سرای محله در سنوات گذشته بطور نیمه کاره ساخته شده که باید به فوریت به بهره برداری برسد و برای ایجاد خانه های فرهنگ بصورت تخصصی با موضوعاتی همچون فرهنگ ایثار و شهادت، کودک، خانواده، شهروند و ... برنامه ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه موضوع افزایش تعلق خاطر شهروندان به شهر بومهن بجهت وجود اقوام مختلف ایرانی امری بسیار مهم و ضروری در همبستگی و توسعه فرهنگ جامعه شهری می باشد، اظهار داشت: وضعیت اجتماعی شهر بومهن با توجه به تاریخ ، قدمت و ماهیت آن نسبت به شهر پردیس قابل تامل است و حتی با حضور اقوام مختلف اصالت دارد و با کار فرهنگی تمیز می توان تعلق خاطر بیشتر شهروندان به شهر را ایجاد کرد.

 

شهردار بومهن از برگزاری شب شعر علوی در دهه ولایت خبرداد و بیان کرد: شب شعر علوی در فضای عمومی با حضور شاعران بومی شهر در دهه ولایت برگزار می شود.

 

رضا زاده گفت: از هنرمندان در خواست و انتظار داریم که با استفاده از ظرفیت خود بر روی موضوعات اجتماعی کار کنند و با ایده های هنری خود همراه ما باشند و در این راستا از طرح های فاخر با کمک های مادی حمایت می کنیم.

 

وی تاکید کرد: بدانیم که شهر خوب را شهروند خوب می سازد نه شهرداری بنده معتقدم زیر بنا و زیر ساخت اقدامات مدیریت شهری، معقوله فرهنگ است و اگر بهترین اماکن را بسازیم اما نتوانیم فرهنگ و اخلاق اسلامی را نهادینه کنیم هیچگونه فایده ای ندارد.

 

شهردار بومهن گفت : اولویت ما بهره گیری از هنرمندان بومی شهر است که در چندین برنامه گذشته این را ثابت کرده و از این ظرفیت استفاده کرده ایم.

 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 413
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
کد امنیت
 
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شهرداری بومهن می باشد.
Powered by DorsaPortal