شهرداری بومهن
1399/07/07 مراسم تجلیل از آتش نشانان شهر بومهن به مناسبت هفتم مهر ماه روز ایمنی و آتش نشانی
مراسم تجلیل از آتش نشانان شهر بومهن به مناسبت هفتم مهر ماه روز ایمنی و آتش نشانی

مراسم با شکوه تجلیل از آتش نشانان، به همت روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر، در محل ایستگاه شماره 1 آتش نشانی با حضور عبدالعظیم رضایی فرماندار، حسینی امام جمعه شهرستان، باقری معاون عمرانی فرماندار، موسوی شهردار، زاهدی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و پرسنل آتش نشانی شهرداری بومهن برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود دل انگیز جمهوری اسلامی ایران ، شهردار بومهن ضمن گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی، از برنامه ریزی برای ارتقای سطح مهارت و توانمندی پرسنل و تهیه تجهیزات به روزتر برای آتش نشانی سخن گفت.

 

حسین موسوی با اشاره به هفتم مهرماه سال 1359 گفت: وقتی که پالایشگاه آبادان از سوی دشمن مورد حمله قرار گرفت متاسفانه پس از وارد عمل شدن آتش نشانان عزیز جهت اطفاء حریق، تعداد زیادی از آنان در این حادثه به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه افزود: سال ها پس از این حادثه در سال 1379 طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مورد تایید قرار گرفت و هدف اصلی نامگذاری این روز، ترویج فرهنگ پیشگیری و ایمنی از حوادث در سطح کشور و اصلی ترین هدف آن یادآوری حماسه سازی و رشادت آتش‌نشانان میهن اسلامی و همچنین ایجاد زمینه های مناسب جهت آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از حوادث مختلف و محافظت از سرمایه‌های ملی کشور است.

 

موسوی اضافه کرد: شهرداری بومهن در حد استانداردهای ملی دارای دو ایستگاه آتش‌نشانی شماره 1 و 2 بوده و با وجود بیماری منحوس کرونا، آتش نشانان بسیار فعال‌تر وارد عرصه شده اند و همواره در حال ارائه خدمات ارزنده به شهروندان عزیز می باشند.

 

شهردار بومهن تصریح کرد: در تلاشیم با برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت و نظارت بر امور فنی و عمرانی، تاب آوری شهری بومهن را در مواجهه با بحران ها افزایش داده و شهروندانمان را توانمند کنیم.

 

در ادامه مراسم، میرطاهری  نایب رئیس شورای اسلامی شهر بومهن نیز با تبریک روز آتش نشان، به تشریح ابعاد مختلف آتش نشانی و خدمات ایمنی پرداخت و از زحمات آتش نشانان تقدیر نموده و آمادگی مجموعه شورای شهر را در جهت حمایت از پرسنل آتش نشانی شهرداری بومهن اعلام نمود.

 

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان ا که برای حفاظت از جان و سلامت مردم و سرمایه های اجتماعی و ملی جان خود را فدا کردند، افزود: در هر مقطعی و با توجه به شرایط کشور، سربازانی هستند که برای دفاع از جامعه وارد عمل می شوند و در این برهه زمانی، مدافعان سلامت تمام قد برای دفاع از سلامت مردم ایستاده اند.

 

وی ادامه داد: خانواده آتش نشانان نیز ایثار زیادی می کنند و اگر محیط جامعه ایمن باشد و الزامات مربوط به ایمنی در شهر رعایت شود، خانواده این عزیزان نیز با خاطری آسوده تر حامی آتش نشانان خواهند بود، از این رو باید برای آموزش عمومی و ایمن سازی جامعه سرمایه گذاری کرد، زیرا توانمند سازی شهروندان، موجب بروز کمترین هزینه و مشکل برای شهر و شهرستان در مواقع بحرانی خواهد شد.

 

طی این مراسم مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بومهن نیز به ارائه گزارش یکساله این واحد و بیان برخی مشکلات موجود پرداخت .

 

سپس حجت الااسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان با تبریک این روز به آتش نشانان شهرداری بومهن به بیان ارزش کار آتش نشانان پرداخت و ادامه داد، طبق آیه قرآن هرکس جان یک نفر را نجات دهد مانند این است که جان جماعتی را نجات داده است.

 

وی ادامه داد: طبق فرمایش پیامبر بزرگ اسلام هرگاه بنده ایی حتی شاخه خاری از سر راه جماعتی بردارد چه بسا بواسطه این کار هرچند ناچیز وارد بهشت شود. پس درمیابیم که جایگاه و ارزش کار آتش نشانان چقدر بالاست.

 

ایشان درپایان سخنان خود، اهمیت شغل آتش نشانی را بسیار بالا و مهم دانست و ابراز امیدواری کرد: مسئولین قدردان زحمات این عزیزان و خانواده هایشان باشند.

 

در انتهای مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر، شاخه گل و هدایایی از آتش نشانان  شهرداری بومهن تجلیل شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 1419
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شهرداری بومهن می باشد.
Powered by DorsaPortal