شهرداری بومهن

از تا جستجو
گروه مرتب شود با به صورت
تعداد موارد یافت شده : 16    تعداد موارد یافت شده ی امروز: 0
شهرداری اقدام به جمع آوری تابلوهای نصب شده در پیاده روها نموده، تابلوها برای معرفی مشاغل و راهنمایی مراجعان بوده است؟ ایا عمل شهرداری قانونیست یا عملش جرم می باشد؟ شهرداری اقدام به جمع آوری تابلوهای نصب شده در پیاده روها نموده، تابلوها برای معرفی مشاغل و راهنمایی مراجعان بوده است؟ ایا عمل شهرداری قانونیست یا عملش جرم می باشد؟
بستگی دارد که تابلوها در کجا نصب شده اگر در پیاده رو باشد چون ملک شهرداری است می تواند تجاوز به معبر را علی الراس رفع تجاوز یا تصرف نماید.
اما اگر تابلو منصوب در ساختمان باشد اقدام به جمع آوری قانونی نیست.
آیا به زمین های قولنامه ای مجوز ساخت میدهند یاخیر؟ آیا به زمین های قولنامه ای مجوز ساخت میدهند یاخیر؟
هشت رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت صدور پروانه به اراضی قولنامه ای وجود دارد البته قولنامه هایی که به تایید مراجع قضایی نرسیده باشد. در هر حال عدم اعطای مجوز ساخت دلیل فسخ معامله محسوب نشده مگر آن که شرط مذکور تصریح شده و اعمال خیار فسخ تخلف از شرط به صورت فوری صورت پذیرد.
آیا برای مقدار عقب نشینی میتوان با شهرداری معامله یا مصالحه کند؟ یعنی حق و حقوق خود را از شهرداری به خاطر عقب نشینی گرفت؟ آیا برای مقدار عقب نشینی میتوان با شهرداری معامله یا مصالحه کند؟ یعنی حق و حقوق خود را از شهرداری به خاطر عقب نشینی گرفت؟
نقل و انتقال مانع مطالبه وجه و سهم از شهرداری نیست انتقال گیرنده جانشین و قائم مقام مالک قبلی است. علاوه بر این مشاعی بودن مانع مطالبه وجه و کا به ازاء به میزان قدرالسهم مشاعی نمی باشد.
اخذ عوارض نوسازی در خارج از محدوده قانونی شهر چگونه است ؟ اخذ عوارض نوسازی در خارج از محدوده قانونی شهر چگونه است ؟
به استناد ماده 2 قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1347 و اصلاحات بعدی آن ، وصول عوارض فقط در محدوده قانونی شهر مجاز شناخته می شود.
کنترل و نظارت ساخت‌ و ساز در محدوده شهر به استناد کدام بند از مقررات شهرداریها انجام می شود؟ کنترل و نظارت ساخت‌ و ساز در محدوده شهر به استناد کدام بند از مقررات شهرداریها انجام می شود؟

کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان در محدوده شهر به عهده شهرداری‌ها گذاشته شده و وظیفه شهرداری‌ها با رعایت مقررات بند 24 ماده 55 و ماده 100 قانون شهرداری‌ها صدور پروانه ساختمانی است.

کنترل ساخت‌ و ساز در حریم شهرها به عهده چه ارگانی است؟ کنترل ساخت‌ و ساز در حریم شهرها به عهده چه ارگانی است؟

به استناد مواد 100 و 101 قانون شهرداری‌ها و ماده 2 و تبصره 5 ماده 3 قانون تعاریف محدوده حریم شهر، روستا،شهرک و نحوه تعیین آنها صدور پروانه ساختمانی و دیگر مجوزهای قانونی مذکور در مواد فوق‌الذکر در حریم شهرها جزو وظایف شهرداری‌ها تلقی می‌شود.


کمیسیون ماده 77 چیست و چه اقدامی انجام می دهد؟ کمیسیون ماده 77 چیست و چه اقدامی انجام می دهد؟

کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری دارای شخصیت حقوقی مستقل از شهرداری است و مطابق این ماده، رفع اختلاف بین مؤدی و شهرداری درخصوص عوارض و بهای خدمات ارائه شدۀ شهرداری و سازمان های وابسته به آن، به کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور و قوۀ قضائیه و شوراهای اسلامی شهر ارجاع می شود وتصمیم کمیسیون مزبور قطعی است

کمیسیون ماده 100 شهرداریها چیست؟ کمیسیون ماده 100 شهرداریها چیست؟

بزرگترین مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی، کمیسیون ماده 100 می باشد که این کمیسیون از سه عضو اصلی و 11 تبصره و 7 کمیسیون به شرح ذیل تشکیل گردیده:اعضای کمیسیون ماده 100 :1- نماینده دادگستری2- نماینده شورای شهر3-نماینده فرمانداری4-یک نماینده از شهرداری حضور دارد که حق رای ندارد.

منظور از طرح جامع شهری و طرح تفصیلی چیست؟ منظور از طرح جامع شهری و طرح تفصیلی چیست؟
طرح تفصیلی عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری نحوه استفاده از زمین­ های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت ­های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه، حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می­ شود و نقشه ­ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می­ گردد.
مطالبه بهای املاک واقع در طرح شهرداری به چه شکل انجام میشود؟ مطالبه بهای املاک واقع در طرح شهرداری به چه شکل انجام میشود؟

بر اساس ماده واحده قانون نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها، مصوب 1370، مالک می‌تواند با تقدیم دادخواست، قیمت زمین، ملک یا بنا را به نرخ روز مطالبه کند؛ بنابراین نمی‌توان شهرداری را به انتقال ملک به مالک محکوم کرد.

<<   <  1 2  >   >>  
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شهرداری بومهن می باشد.
Powered by DorsaPortal